lørdag 3. mai 2014

Nå er det spor som gjelder!

Vi har trent mye på spesialsøksøvelser i vinter, så nå børster vi støvet av å gå spor. Variert trening men nesearbeid er det. Dette er en treningsform som gir et godt samarbeid mellom hund og eier. Vi blir i godt humør både Chanel og jeg. Vi logrer begge to :-))

Dette vil vi gjerne dele med flere, så Tone og jeg har satt opp et Sporkurs for nybegynnere og litt øvede 24. og 25. mai. Mai er ofte en travel måned for de fleste, men vi håper å fylle opp kurset. Dette blir en variert og lærerik helg! Meld dere på.



 
 
 
Vi har også investert i en GPS slik at vi kan kontrollere hvordan hundene våre følger ukjente spor. Kjempemorsomt!
 
Etter litt trykking på GPS'n, nedlasting på pc og telefon tror jeg vi er klare. Mye å lære om bruken, men vi får lære mens vi går :-)

 
 
Bildet over viser grå linje etter sporlegger, og hvit linje etter hvor Chanel gikk. Jeg trodde vi var helt ute på villspor og avsluttet, men når jeg legger de oppå hverandre ser jeg at jeg må lære meg å stole på Chanel. Vi kunne fint ha funnet sporsluttet hvis jeg hadde vært mer fokusert! Lærdom igjen!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar