fredag 11. oktober 2013

Trene bort nervøsitet = Apellmerke :-)

Chanel og jeg har ikke trent noe særlig lydighet de siste par årene. Tiden har for det meste gått med til forskjellige søksøvelser, og noe shaping av flere unyttige øvelser. Det har gitt oss veldig treningsglede, noe som er det viktigste for meg J


Men så…. jeg har jo alltid hatt lyst til å klare apellmerke med Chanel. Chanel kan jo øvelsene, og vi trente mye lydighet de første årene. Jeg har prøvd meg på apellmerke en gang tidligere for noen år siden. Da ødela jeg alt med min nervøsitet. Derfor meldte vi oss på apellmerkeprøve i august. Vi fikk ikke trent noe særlig før kvelden kom, men hadde et par gjennomganger av øvelsene i juni før ferien satte inn sammen med Tone, Tulla og Koriander. Samtidig som jeg fikk prøvd meg litt på lineføring sammen med Wenche i hennes TAG teach prosjekt. Dette ga meg en god magefølelse J, og den tenkte jeg at jeg skulle ta med meg videre.

 

Før vi gikk inn i ringen manet jeg fram en følelse av å lykkes, og den følelsen skjøv nervøsiteten i andre rekke. Jeg tenkte tilbake til en gang hvor jeg virkelig hadde den godfølelsen, og det hjalp meg veldig gjennom øvelsene. Det ga meg riktig fokus. Ved øvelsen dekk fra holdt merket jeg at den kjente nervøsiteten kom litt sigende, og Chanel var på tur ut av ringen, men jeg klarte og holde hodet kaldt, kalte henne inn, og vi fortsatte øvelsen. Yess!!!!!



 
 
 
Bronsemerket ble med oss hjem J 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar