søndag 3. februar 2013

Shapingkurs online - leksjon 5

I denne leksjonen skulle vi fokusere på adferd for økt kroppskontroll, styrke og fleksibilitet. Vi kunne enten velge mellom å rygge, bakpartskontroll på kloss, løfte framben, gå gjennom stige, å snurre, eller en adferd vi valgte selv.


Jeg har valgt å jobbe videre med balansen til Chanel oppå gjenstand. I forrige leksjon hadde hun bakbena oppå, og jeg belønnet de gangene hun flyttet frambena nærmere. Jeg gikk tilbake til en stødigere plattform (tok rett og slett og delte en tykk skjærefjøl i 4 like deler), og har hatt fokus på å trene opp kjernemuskulaturen hennes.

Film 1 viser at hun balanserer på en plattform på 20x30 cm.

 
Film 2 viser at hun balanserer på en plattform på 10x15 cm.

 
Film 3 viser at vi snart er i mål med å stå oppå balja. Vi ble strømtomme på kameraet underveis, så det ble ikke lange snutten, men jeg synes vi er på rett vei her også. Jeg ser at hun flytter mer på bakbena når hun skal stå på balja, og jeg prøver og klikke kun når de står stille, men det er ikke lett og se.
http://www.youtube.com/watch?v=v6lIb03RA3Y
 
 
Bør jeg få henne til å balansere skikkelig oppå balja før jeg snur den? Målet mitt er jo at hun skal stå oppi den til slutt.


Svar fra Fanny: 
 
"Coolt! Man ser verkligen hur hon måste anstränga sig med kärnmuskulaturen för att hålla balansen.
Jag tror säkert att du kan vända på baljan snart. En risk om du gör det är att hon kommer att försöka ställa sig på baljans kanter istället för i den. Därför kan det vara en bra idé att börja med en större låda, där hon lätt får i fyra tassar utan att behöva balansera, för att få henne att förstå idén med att vara I istället för PÅ. När hon fattar det kan du snabbt gå till mindre lådor eftersom hon har tekniken för balans och att samla benen på liten yta.
Lycka til!"
 
Dette måtte prøves ut :-) Og her kommer resultatet!
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar