søndag 13. februar 2011

Oppsummering 2010

Tiden flyr, og bloggen har lidd av at den rett og slett har flydd for fort for meg i starten av året 2011. Året 2010 ble et morsomt hundeår for meg J Et år med flere lærerike kurs og treninger, og ikke minst møte med mange hyggelige hundevenner.

Chanel og jeg gikk
  • konkurranselydighet trinn 3 hos Steinar i februar/mars,
  • kurs i rundering ute i de dype skoger uti Vallset i juni. Chanel hadde løpetid og kurshelga ble litt preget av det, men jeg fikk allikevel med meg mye ny lærdom og erfaringer.
  • Så prøvde jeg meg ”ute i den store verden” for første gang. Vi gikk kurs i rundering hos Camilla på Hønefoss i juli. Det ble vår første tur med overnatting på hotell. Vi hadde en kjempefin helg på Eggemoen i fint sommervær. Rundering er morsomt!
  • I august/september gikk vi sporkurs hos Kari-Anne på Gjøvik. Gå spor er morsomt!
  • Som tidligere omtalt i bloggen har vi også gjennomført og bestått Canis klikkerTRENERkurs i 2010, med 4 samlinger fordelt utover året.
  • I starten av november deltok vi på kurs i Språk og adferd med Arne Aarrestad. Det var veldig lærerikt. Dette vil jeg gjerne vil lære mer om, og jeg vil gjerne gå flere kurs m/Arne.
  • Avsluttet så kursåret som observatør under samling 2: Detaljer og momenter med Maria Hagström 20. november.
Selve treningsåret 2010 har gått med til å trene lydighetsøvelser, rundering og spor. Rundering og spor betyr at vi får være i skogen, og der trives vi veldig godt. Ellers har vi også hatt fokus på å trene på flere forskjellige steder, og det er noe vi skal fortsette med. Det jeg ikke har gjort noe av er å konkurrere. Jeg prøvde meg på appell merke i lydighet i september, men strøk med glans. Hvis jeg skal ha noen ambisjoner om å prøve meg på dette feltet må jeg nok trene mer ”konkurranse look alike”.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar